Учнівське самоврядування
Протягом багатьох років наш ліцей не просто існує, а живе цікавим шкільним життям, невпинно розвивається, прагне у майбутнє. У Ряснянському ліцеї розроблено чітку стратегію створення виховної системи, визначено основні шляхи її становлення, що впроваджується через учнівське самоврядування. Однією з умов успішної реалізації є участь органів учнівського самоврядування в діяльності виховної системи школи. Оскільки наш час потребує лідерів нової формації - людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, у школі створено організацію учнівського самоврядування - добровільну організацію учнів навчального закладу, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту здійснювати регулювання і управління справами в інтересах учнів навчального закладу.
До учнівського самоврядування обираються творчі, здібні, ініціативні учні, які користуються авторитетом серед своїх однолітків. Діяльність учнівського самоврядування різноманітна і насичена. У центрі уваги кожна ділянка роботи: чи то олімпіади, предметні тижні, родинні свята, чи то спортивні змагання, виховні заходи, які проводяться за участі членів самоврядування.
Головне, що до всіх справ залучається все більше учнів і це дає їм змогу виявити свою позицію, свій талант у конкретному ділі і, звичайно ж, формує почуття відповідальності за доручену справу. Наші школярі потребують практичних навичок управлінської діяльності, вміння самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя.
На чолі учнівського самоврядування «Крок вперед» є Голова учнівського самоврядування - це учень 7 класу Алфьоров Андрій. Працюють також сектори: «Дозвілля»,«Фізкультури та спорту», «Інформації», « Внутрішніх справ», «Милосердя.» Кожен сектор працює за своїм планом. Щомісяця за планом проводяться засідання членів шкільного самоврядування, де розглядаються різні питання та вносяться пропозиції .
Учнівське самоврядування тісно співпрацює з дирекцією школи та вчителями.
Протягом 2022/2023н.р. всі сектори учнівського самоврядування справлялися зі своєю роботою. Більшість учнів ліцею з охотою брали учать в учнівському самоврядуванні, в організації колективних творчих справ. Учні вчилися бути ініціативними, відстоювати власну думку, формувати активну громадянську позицію .
У 2023/2024 навчальному році необхідно спланувати та спрямувати роботу учнівського самоврядування по залученню більшої кількості дітей, з числа пасиву.
Список членів учкому «Крок вперед»
1.Алфьоров Андрій– голова учкому.
2.Герман Злата – замісник голови учкому.
3. Бурда Єва – відповідальний за роботу комісії «Освіти та інформації».
4. Яцина Єлизовета – відповідальна за роботу комісії «Внутрішніх справ».
5. Савіщенко Сергій та Жтжа Олександр – відповідальні за роботу сектору «Фізкультури та спорту».
6. Костенко Ангеліна– відповідальна за роботу сектору «Дозвілля».
7. Ігнатенко Дар'я – відповідальна за роботу сектору «Милосердя».
План роботи учнівського самоврядування на 2023/2023 н.р.
№ з/п | Тематика загальношкільних зборів | Дата | Відповідальний |
1. | Учнівська програма дій — шлях до здійснення мрій | Вересень | Герман Злата |
2. | Бережливість, акуратність — позиція кожного учня | Січень |
№ з/п | Тематика класних учнівських зборів | Класи | Місяць |
1 | Талант, обдарованість — дари Бога | 5-8 | Вересень |
2 | Проблеми свободи людини | 9,11 | Вересень |
3 | Основи культури поведінки в колективі | 5-8 | Жовтень |
4 | Осмислення ролі «білої ворони» | 9,11 | Жовтень |
5 | Твоє ставлення до грошей | 5-8 | Листопад |
6 | Їсти щоб жити, чи жити щоб їсти? | 9,11 | Листопад |
7 | Краса людини | 5-8 | Грудень |
8 | Кохання як основа сімейного життя | 9,11 | Грудень |
9 | Що ви б змінили у шкільному житті? | 5-8 | Січень |
10 | Скільки коштуг помилка? | 9,11 | Січень |
11 | Про зовнішність, мову і духовну культуру | 5-8 | Лютий |
12 | Якби я був депутатом... | 9,11 | Лютий |
13 | Закон і ми | 5-8 | Березень |
14 | Культура поведінки і спілкування | 9,11 | Березень |
15 | Я і моє здоров'я | 5-8 | Квітень |
16 | Я і мої права | 9,11 | Квітень |
17 | Підсумок роботи класу за навчальний рік | 5-8 9,11 | Травень |
Теми засідань ради учнівського самоврядування на 2023/2024 н.р.
Вересень
Перше засідання
1. Визначення структури ради на навчальний рік. Розподіл обов'язків серед членів самоврядування
2. Затвердження плану проведення засідань ради на І семестр.
3. Визначення завдань щодо роботи секторів на навчальний рік. Затвердження планів роботи секторів на новий навчальний рік.
4. Визначення структури шкільного самоврядування.
5. Затвердження плану-сітки роботи органів учнівського самоврядування на вересень.
Друге засідання
1. Відзначення Дня працівника освіти в ліцеї. Співпраця з колективами класів у проведенні дня самоврядування на честь цього свята.
2. Участь у нонкурсах та залучення учнів до тематичних днів та тижнів.
3. Затвердження плану-сітки роботи органів учнівського самоврядування на жовтень.
Жовтень
Перше засідання
1. Визначення основних напрямів роботи, яка протягом навчального року має здійснюватися на повному самоврядуванні.
2. Підготовка до правового брейн-рингу
3. Підсумки рейдів-перевірок.
Друге засідання
1. Затвердження плану заходів під час осінніх канікул, складеного радою самоврядування спільно з педколективом ліцею та колективами класів.
2. Затвердження плану-сітки роботи органів учнівського самоврядування на листопад.
Листопад
Перше засідання
1. Підсумки роботи учнівського колективу за 2 місяці (успішність, поведінка, участь у роботі класу, ліцею).
2. Робота ради самоврядування по залученню учнів до участі у Місячнику правових знань. Роль комітету захисту прав дитини у цій роботі.
Друге засідання
1. Вивчення сектором освіти режиму дня учнів та їхньої участі у позакласній роботі.
2. Дисципліна учнів під час перебування на уроках. Правила дистанційної роботи на уроках. Робота сектору дисципліни з виховання свідомої дисципліни.
3. Затвердження плану-сітки роботи органів учнівського самоврядування на грудень.
Грудень
Перше засідання
1.Контролювання сектором дисципліни і порядку зовнішнього вигляду учнів та відвідувагня уроків.
Друге засідання
1. Результати роботи ради самоврядування за І семестр. Підсумки роботи ради загалом та окремо по секторах.
2. Організація проведення Новорічних свят.
3. Затвердження плану заходів на час зимових канікул, складеного радою самоврядування спільно з класними колективами, педколективом ліцею.
4. Затвердження плану-сітки роботи органів учнівського самоврядування на січень.
Січень
Перше засідання
1. Затвердження плану засідань ради на II семестр.
2. Співпраця комітетів у проведенні предметних тижнів. Спільна робота з учителями-предметниками.
3. Обговорення пропозицій до плану проведення святкових заходів у II семестрі.
Друге засідання
1.Затвердження плану-сітки роботи органів учнівського самоврядування на лютий.
Лютий
Перше засідання
1.Про проведення Тижня української мови .
2. Результати рейдів-перевірок.
Березень
Перше засідання
1. Робота прес-центру щодо ознайомлення учнів з передовим досвідом органів класного самоврядування, участю у районних заходах.
2. Інформація ради про підготовку до Шевченківських днів.
Друге засідання
1. Робота спорткомітету щодо організації змістовного і цікавого дозвілля під час навчання та канікул.
2. Затвердження плану-сітки роботи органів учнівського самоврядування на квітень.
Квітень
Перше засідання
1. Робота господарського сектору з колективами класів (благоустрій території шкільного подвір'я, пам'ятників, над якими шефствують учні).
2. Роль ради у підготовці та проведенні звітно-виборних зборів у класах.
3. Результати рейдів-перевірок (згідно з планом)
Друге засідання
1. Підготовка до проведення у ліцеї Вахти пам'яті на честь Дня Перемоги.
2. Підготовка до звітно-виборних зборів ради самоврядування.
3. Затвердження плану-сітки роботи органів учнівського самоврядування на травень.
Травень
Перше засідання
1. Результативність співпраці ради з колективами класів та педколективом ліцею у виконанні завдань, передбачених річним планом роботи ліцею.
2.Підсумки роботи самоврядування за навчальний рік та плани на майбутнє.
Друге засідання
1. Основні підсумки роботи ради за навчальний рік.
Визначення завдань на наступний навчальний рік.
2. Обговорення спільно (з колективами класів) пропозицій до плану роботи на наступний навчальний рік. Організація літнього відпочинку
Двадцять «золотих» правил членів учнівського самоврядування
Діяльність учнівського самоврядування має свою «дистанцію». Доланню сприяє висока управлінська культура, яка потребує дотримання таких правил.
1. Сміливіше внось свої пропозиції для ухвалення колективного рішення.
2. Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.
3. Думку викладай чітко, якщо потрібно – повтори.
4. Часу не марнуй, пропозиції внось стисло і чітко.
5. Добре зрозумієш – краще зробиш.
6. Погодився легко – не означає сприйняв глибоко.
7. Не соромся помилятися. Соромно не вміти і не бажати виправитись.
8. Будь – яку справу вінчає результат.
9. Довіру треба розуміти так: усе перевіряється ділом, дружбою й турботою.
10. До товаришів стався справедливо, суди про них за роботою, а не за словами або твоїми особистими симпатіями.
11. Будь тактовним, ввічливим; не поводься зверхньо.
12. Зауваження бери до уваги, пропозиції виконуй.
13. Твори, фантазуй сміливіше – шукай шляхів виконання рішень.
14. Не гарячкуй, коли вирішуєш важливі питання. У такому стані легко припуститися помилки.
15. Не вішай носа, коли важко.
16. На пам'ять сподівайся, але краще мати записничок.
17. Пам’ятай: отримане завдання ти маєш зрозуміло пояснити товаришам.
18. Не берися за все сам: один ніколи не зробить того, що може добре організований колектив, але не сиди, склавши руки, коли інші працюють.
19. Не відкладай на завтра вирішення такого питання, яке можна вирішити сьогодні.
20. Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Довіряючи перевіряй! Допомагаючи – не підміняй.
Мета та завдання шкільного самоврядування
1. Різносторонньо розвиватися, самовдосконалюватися, самореалізовуватися на благо собі, своїм ровесникам, школі, своїй родині, малій Батьківщині, народові України.
2. Забезпечувати та захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил та законів школи.
3. Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодіти наукою управління.
4. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.
5. Прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями і дорослими.
Загальні положення
1. Учнівське самоврядування Ряснянського навчально-виховного комплексу регламентує свою діяльність на підставі нормативно - правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про громадські організації», Cтатуту школи.
2. Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з громадськими об'єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
Учнівське самоврядування
На сьогодні одним із найважливіших завдань школи є формування творчої ініціативної особистості, здатної приймати нестандартні рішення. Розвивати такі якості особистості неможливо без широкого залучення учнів до участі в управлінні шкільними справами через організацію колективної творчої діяльності та учнівського самоврядування. У нашому закладі учнівське самоврядування є важливою частиною демократичних процесів як в школі, так і в суспільстві в цілому. Учнівське самоврядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації особистості, ефективнішому входженню в доросле життя. Діти стають не спостерігачами життя, а його учасниками. Через шкільне самоврядування відбувається підготовка майбутніх активних громадян держави. Учнівське самоврядування тісно співпрацює з адміністрацією школи.
Адміністрація та педагогічний колектив школи всіляко сприяють впровадженню, формуванню та здійсненню учнівського самоврядування в школі і підтримують творчі, організаційні ініціативи учнівського самоврядування, надають інформаційну підтримку та поради для вдосконалення діяльності органів учнівського самоврядування та всієї системи учнівського самоврядування.
Випуск газети
Підготовка фотовиставки до Дня села
Засідання ради учнівського самоврядування
Загальні збори
23 жовтня були проведені загальні збори учнівського самоврядування. На яких голова учкому, Микола Стріла, познайомив зі Статутом учнівського самоврядування нашої школи. Були обговорені питання, які виникали в учнів, пропозиції. Замісник голови учкому Калайда Альона познайомила всіх присутніх із «Правилами учнівського самоврядування»
Помічники вчителів
Саме в день святкування професіонального свята Дня працівників освіти, учні нашої школи мали змогу спробувати свої сили у нелегкій учительській праці. Членами шкільного самоврядування були проведені уроки по класах. Усі добросовісно віднеслися до покладених на них обов’язків. Діти із задоволенням зустрічали своїх «нових» вчителів , виконуючи всі їхні вказівки.
«Я-Лідер»
Лідер – це той, хто вміє повести за собою, мотивуючи інших своїм прикладом.Така людина бере відповідальність, спочатку – за себе, за правильність обраного шляху, а потім і за інших, які йдуть за ним.Навіть, якщо ми не народилися лідерами, у кожного з нас є можливість ним стати, для цього просто необхідно розвинути в собі свої почуття і риси лідера.
Щоб виявити лідерські якості в кожному класі було проведено тренінгові заняття «Я – Лідер». Саме цей тренінгнадав учням можливість самореалізуватися і згуртувати навколо себе товаришів, проявити організаторські здібності, креативність, ініціативність.